آموزش الکترونیکی

جدیدترین آموزش های به صورت الکترونیکی

آموزش الکترونیکی

جدیدترین آموزش های به صورت الکترونیکی

فساد اداری

فساد اداری

این رویکرد اقداماتی همچون هویت بخشی به کارکنان، تثبیت سیستم اجتماعی، ایجاد تعهد درونی در کارکنان، تثبیت شیوه های انگیزشی و ارایه الگوهای مناسب رفتاری که از مهمترین کارکاردهای فرهنگ سازمانی هستند را به منظور ایجاد فضایی که نهی کننده فساد اداری است، مورد تاکید قرار می دهد. هدف از این مقاله معرفی عوامل موثر بر فساد اداری و ریشه های آن و راههای مواجهه صحیح با آن به منظور کاهش بروز و پیامدهای ناشی از آن می باشد . ( عبدالرحمن افضلی هدف تحقیق حاضر تحلیل عوامل موثر بر بروز فساد اداری و روش‌های کنترل آن در وزارت ورزش و جوانان می‌باشد. نتایج تحقیق نشان داد عوامل سازمانی با مقدار 88/5 بیشترین و عوامل آگاهی دهنده با مقدار 40/2 کمترین تاثیر بر بروز فساد ادری دارد. بنابراین با توجه به عوامل موثر بر بروز فساد اداری و روش‌های کنترل در وزارت ورزش و جوانان توصیه می-گردد که مباحث مربوط به این پژوهش مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

فساد اداری

فساد اداری از جمله پدیده های سازمانی است که روند توسعه کشورها را به طور چشمگیر با مشکل روبرو می سازد و در خصوص فساد اداری اصولا تعریف قابل قبول همگانی وجود ندارد و معمولا به گونه های متفاوتی با موضوع فساد اداری برخورد می شود، برخی فساد اداری را سوء استفاده از موقعیت و جایگاه اداری برای مقاصد مشخصی دانسته اند، گروه دیگری رشوه گیری و پنهان کاری را فساد نامگذاری کرده اند و عده ای نیز هزگونه ارتباط و در و بدل کردن منابع و امکانات برای انجام امور غیرقابنونی را در سازمان ها فساد ادرای تعریف کرده اند. ا ما آنچه در تمامی این تعاریف مشترک است نوعی هنجار شکنی و تخطی از هنجارهای اخلاقی و قانونی در عملکرد اداری و سازمانی است و از این روست که فساد اداری و تعریف آن تابعی از هنجارهای مورد قبول در هر جامعه و فرهنگ می شود. در زمینه مبارزه با فساد اداری، صاحبنظران سازمانی معتقد به رویکردهایی هستند هکآن بیشتر بر پیشگری از بروز چنین پدیده ای باشد، تا اینکه بخواهد ازطریق اعمال مجازات بر کارکنان خاطی با چنین پدیده گسترده ای مبارزه کند. رویکرد اساسی که این مقاله برآن تاکید دارد. این است که به جای اتکا بر رویه هایی که مبتنی بر تنبیه بعد از ارتکاب فساد است، ایجاد و راه اندازی یک سیستم پیشگیری از فساد که هسته مرکزی آن فرهنگ جامعه و فرهنگ سازمانی، امری ضروری است. این رویکرد اقداماتی همچون هویت بخشی به کارکنان، تثبیت سیستم اجتماعی، ایجاد تعهد درونی در کارکنان، تثبیت شیوه های انگیزشی و ارایه الگوهای مناسب رفتاری که از مهمترین کارکاردهای فرهنگ سازمانی هستند

منبع : مقاله فساد اداری

فرهنگ سازمانی و الگوهای آن

فرهنگ سازمانی و الگوهای آن

هدف این پژوهش تبیین ارتباط فرهنگ (متغیر مستقل) و ادراک عدالت کارکنان (متغیر وابسته) در قالب یک الگو برای سازمانهای ایرانی می باشد. روش کار: این تحقیق از نوع پیمایشی و شامل 325 نمونه تصادفی از کارکنان بانکهای ملت، تجارت و کشاورزی است. یافته ها: اجزای الگوی فرهنگ و ادراک عدالت عبارتند از: 1- فرهنگ سازمانی، شامل فرهنگ سازنده، تهاجمی- تدافعی، و انفعالی- تدافعی که در این میان بار عاملی فرهنگ تهاجمی- تدافعی بیشتر از سایر اجزا می باشد و رابطه هر سه عامل با ادراک عدالت معنی دار است. 2- فرهنگ فردی، شامل فاصله از قدرت، تحمل عدم اطمینان، جمع گرایی، مساوات طلبی، مادی گرایی و ارشدیت گرایی که فقط عامل جمع گرایی با ادراک عدالت رابطه معنی دار داشت. نتیجه گیری: در خصوص توسعه ادراک عدالت در کارکنان، عامل فرهنگ نقش اساسی دارد و فرهنگ سازمانی اهمیت بیشتری نسبت به فرهنگ فردی دارد.

فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی یکی از مهمترین عواملیا ستک ه می توانند در موفقیت و با شکست سازمان ها نقش داشته و عاملی در جهت رشد و پویایی و مانع ترقی سازمان باشد بنابراین فرهنگ سازمانی در جهت دستیابی به اهدافیت غییر می کند برایا جرای موثر و موفقیت آمیز برنام هها هر سازمان باید دارای فرهنگ سازمای مطلوب باشد و بی توجهی هب این امر می تواند باعث شکست سازمان گردد. پژوهش هایی که درم ودر تاثیر فرهنگ سازمانی صورت گرفته است همگی گویای این مطلب است که فرهنگ سازمانی یکی از عوامل تاثیر گذار بر سازمان است هر سازمان برایخ ود دارای فرهنگ ویژه می باشد و هر حرکتی که بتواند به موفقیت بیانامد باید برا ثر شناخت واقعی فرهنگ سازمانی باشد چرا که در غیرا ین صورت حرکت های مذوبور راه به جایی نخواهند برد. هدف پژوهش حاضر تعیین مؤلفه­های فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش بوده­است. این تحقیق از نوع زمینه­یابی بوده که در آن از رویکرد استقرایی و روش کیفی نظریه­پردازی داده بنیادِ چندگانه، با استفاده از مصاحبه­ی مسئله­محور با کاربرد الگوی شاین برای سنجش فرهنگ، استفاده گردیده­است. پس از تحلیل داده­ها، الگوی فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش در سه بُعدِ «انطباق بیرونی» با چهار شاخص یادگیریِ سازمانی، مشتری­مداری، چشم­انداز، و پیشرو و فعّال؛ «هماهنگی درونی» با چهار شاخص دانش­گرایی، مشارکت­قانونمند

منبع : مقاله فرهنگ سازمانی و الگوهای آن

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

جامعه آماری شامل کارکنان «بانک اقتصاد نوین» به تعداد ۳١۴۰ نفر است که تعداد ۳۴۲ نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان انتخاب شدند.
ابزار پژوهش پرسشنامه است که روایی آن با استفاده از روش روایی تحلیل محتوا و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ با ضریب ۹۷۳/۰ و ۹١۸/۰ برای دو متغیر مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد سازمانی تایید شد.
نتایج نشان داد که متغیر مدیریت ارتباط با مشتری با مقدار بتای ۸۹/۰ بر عملکرد سازمان تاثیر معناداری دارد؛ همچنین مولفه‌های فناوری اطلاعات، کاربرد مدیریت دانش، پاسخ به مشتری، تعامل سودمند، فرایند CRM، سازمان‌دهی CRM و مشتری‌محوری دارای تاثیر معناداری بر عملکرد سازمانی هستند.
از میان مولفه‌های متغیر مدیریت ارتباط با مشتری، مولفه سازمان‌دهی CRM( شدت تاثیر برابر با ۸۰۷/۰ )، بیشترین تاثیر و مولفه فناوری اطلاعات( شدت تاثیر برابر با ۴۷۴/۰) کمترین تاثیر را بر عملکرد سازمانی دارد.
با تغییر پارادایم از محصول محوری به مشتری محوری و با توجه به اینکه در محیط رقابتی امروز استفاده از روش‏‌‌های بازاریابی سنتی، محدودیت‏‌‌های زیادی را برای سازمان‏‌ها ایجاد کرده است، مدیریت ارتباط با مشتری( CRM) برای ایجاد یک رابطه خاص با مشتری و ایجاد ارزش بیشتر برای سازمان‏‌ها ارایه شده است.
نتایج بیانگر تایید تمامی فرضیه‌های تحقیق می‌باشد و مدیریت ارتباط با مشتری، بیشترین تاثیر را به ترتیب جنبه مالی و یادگیری و رشد، فرآیندهای داخلی و مشتری عملکرد گذاشته است.

مقاله مدیریت ارتباط با مشتری
عبارت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM از اوایل دهه نود میلادی وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است.
ظاهرا اصطلاح سی آر‏‌ام یا مدیریت ارتباط با مشتریان از زمانی که توماس سیبل، مدیر و مالک Siebel Systems عنوان «مدیریت ارتباط با مشتری» را در مورد نرم افزار تولیدی خود به کار برد، به تدریج درادبیات مدیریت و بازاریابی رایج شد( منبع) . هنوز در مورد تعریف مدیریت ارتباط با مشتری یا Customer Relationship Management، اتفاق نظری وجود ندارد.
بسیاری از شرکتهای فعال در حوزه تکنولوژی اطلاعات، CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری را مجموعه نرم افزارها یا خدماتی میدانند که به اتوماسیون بازاریابی، فروش و خدمات کمک می‌کند؛ CRM با این تعریف، تا حد زیادی به حوزه‏ی تکنولوژی نزدیک می‌شود( این گروه، معمولا به جای استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در تلاش برای خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری هستند) .

منبع : مقاله مدیریت ارتباط با مشتری